Lernen lernen

Autor: Thomas Holzmann
Razmislite da li je metoda uz pomoć koje učite nove reči zaista efikasna. Da li pamtite većinu novih reči? Da li bez problema možete da se setite potrebne reči i da je upotrebite u nekoj situaciji? Da li se sećate nove reči i posle nedelju dana? Da li je prepoznajete u tekstovima za čitanje i slušanje? Ako je odgovor ne, isprobajte druge metode da biste optimizovali svoje učenje.
Kartice za učenje
Zabeležite nove reči na papiriću tokom časa. Kod imenica nemojte da zaboravite član ili ga označite bojama. Značenje se objašnjava kratkom rečenicom ili kontekstom sa već poznatim elementima. Novo značenje mora biti jedinstveno! Ili objasnite sebi novu reč crtežom ili simbolom.
Sada možete lako sortirati rečnik po različitim kriterijumima:
- po vrstama reči: glagoli, imenice, pridevi, predlozi, zamenice i druge reči. Sada imate ne 30 reči za učenje na primer, već male grupe sa nekoliko reči. Mnogo je lakše.
- imenice razvrstajete po članu, glagole na pravilne i nepravilne ili na one sa razdvojivim i one sa nerazdvojivim prefiksom
- jednostavne i složene reči ili glagoli sa ili bez prefiksa
- reči koje mi se sviđaju i one koje mi se ne sviđaju
- snonimi ili antonimi
- za teme kao npr. hana: zdravi i nezdravi proizvodi, hrana koju volim i ne volim, voće - povrće - meso - riba, hrana i piće itd.
Posle svake podele isčitajte rečnik (tiho ili poluglasno) i naučite ga.
Kartice možete nositi svuda sa sobom i učiti nove reči čak i u pauzama ili u javnom prevozu.
Savladane reči se onda ostavljaju po strani ili u kutiji, ostale se moraju naučiti a naučene se moraju redovno ponavljati.
Pravljenje rečenica i tekstova
Formirajte rečenice uz pomoć novih reči i kombinujte ih sa poznatim rečima. Kada je novi sadržaj povezan sa starim, mozak bolje pamti takve konstrukcije. Ili napravite priču sa novim rečnikom. Ne mora biti logična, ali može biti smešna, bizarna, apsurdna. Sigurno ćete to zapamtiti.
Takve rečenice ili priče možete i pevati na poznate melodije.
Crtanje novih reči ili upotreba simbola
Crtajte nove reči i eventualno napravite sliku uz njih. Onda označite reči. Sada možete da okačite listu negde gde se često zadržavate ili gde često boravite. Svaki put kada gledate na stranicu, pamtite reč sa slikom i na taj način učite značenje.
Za mnoge je takođe korisno i da nekoliko puta napišu nove reči. Tako takođe naučite kako da ispravno pišete.
Rimovanje
Možete povezivati staro gradivo sa novim: uzmite nove reči i povezite ih sa onim već poznatim: Kopf- Topf , Wald – alt, schreiben – bleiben. Čitajte rime naglas ili ih pevušite.
Nalepnice
Ako učite na primer nameštaj ili prostorije u kući, možete stvari označiti ceduljicom na kojoj je ispisana reč na nemačkom.
Grupe reči
Takođe možete sortirati reči po grupama značenja. Da bismo to uradili, biramo opšti termin i dodeljujemo mu druge reči, npr. put: kolovoz, trotoar, biciklistička traka, bandera, auto, tramvaj, autobus, bicikl, kuća, prodavnica, hotel itd. Nove reči možete pisati u formi jezičkog ježa ili praviti mape uma.
Memorija
Na parčetu papira nacrtajte novi termin, na drugom naziv ove reči. Ili pišete novu reč na jednoj kartici i a drugu sa njom povezanu reč na drugoj. Sada možete igrati memorije (možda i sa partnerom za učenje).
Možda i sebi kreirate neku igru rečima koja će Vam pomoći?
Ponavljanje reči
Ne učite više od 10-15 reči odjednom. Nakon toga, napravite pauzu od najmanje 5 minuta, u kojoj se bavite nečim potpuno drugačijim. Na primer, tablicom množenja (5 k 7 =? 3 k 12 =?), ali ne mora biti baš to.
Sada prekontrolišite koliko ste reči zapamtili (opšta revizija). One reči koje niste zapamtili moraju se ponovo naučiti. Zatim naučite reči iz druge grupe i onda ponovite posle pauze.
Preporučuje se da osvežite rečnik pre odlaska na spavanje. Onda će one biti prva stvar koje ćete se sećati kada se probudite.
Ko pita, taj uči. Ako imate pitanja, sumnje, probleme ili druge ideje, samo nas kontaktirajte. Radujemo se da vas vidimo!